tilbud på maling og behandling
Info om tilbud på maling og behandling
Tilbud ubeset
Da vi altid ønsker at undgå unødige omkostninger, anbefaler vi at du benytter vores tilbudsformularer til at rekvirere tilbud på maling f.eks., frem for at betale os for at komme ud til dig for at besigtige og opmåle emnerne. Vi tager betaling for at køre ud til dig.
Dette forudsætter selvfølgelig at du gør dig den ulejlighed at sætte dig ind i hvilke informationer vi behøver om det stykke arbejde du ønsker udført.
Info om emner
Det er vigtigt at du sætter dig ind i hvilke oplysninger vi skal have for at kunne give dig en pris. Nøjagtige oplysninger giver rigtige tilbud på maling f.eks.. Ud fra oplysninger om dine ønsker og om emnerne, udfærdiges skriftligt tilbud som fremsendes på e-mail.
Betingelser
Vi sender tilbuddet i pdf format vedhæftet en mail. I mailen er der et link til vores betingelser for aftaler om udførelse af arbejde.
Uforpligtende
Hvis du ikke ønsker at gøre brug af tilbuddet skal du ikke foretage dig noget.
Vær opmærksom på
At vores tilbud er specificerede ud fra de ydelser vi levere (job). Ydelser der ikke fremgår af tilbuddet er ikke inkluderet i prisen.
Transport
Har du ikke selv mulighed for at transportere emnerne, anbefaler vi 3×34.
Vi tilbyder ikke at arrangere transporten, men det er ofte til stor ulejlighed at du skal betale transporten når den ankommer til os.
Indlevering: Vi tilbyder at lægge ud for transporten til os. Vi betaler når vognmanden har afleveret emnerne til os, og skriver beløbet på vores regning til dig.
Aflevering. Emnerne udleveres til transportør arrangeret af dig, når vores regning er betalt.
Uanset hvem der transporterer dine emner fra vores værksted, skal du være opmærksom på at vi betragter emnerne som afleveret til dig og kvalitets kontrolleret af dig, på vores værksted, og ikke på din adresse. Dette har betydning hvis du, af uransagelige årsager, ønsker at reklamere. I så fald besigtiger vi reklamationen på vores værksted. Vi henter og bringer ikke reklamationer uden beregning.
Sådan ser vores tilbud på maling, behandlinger m.m.
Da vores tilbud er meget udspecificeret kan du her se et tilbud på maling f.eks. med kommentarer til de forskellige afsnit.
Læs mere om vores tilbud på maling m.m.
Du finder IKKE priser på hjemmesiden. Alle får et skriftligt tilbud.
Prisfilosofi
Der skal betales for de ydelser der ønskes, hverken mere eller mindre.
Kvalitet / Pris
Vi fokuserer mere på kvalitet end på at være billigst.
Alle får den samme pris.
Vores EDB system holder styr på hvad vores ydelser koster. Du får altså den samme pris uanset om du får et tilbud før du sætter i gang, eller du indlevere emnerne før du får et tilbud.
Moms og skat
Vi betaler moms og skat, det gør du også. Det laver vi ikke om på.
Kundebesøg
Vi tager os betalt for kundebesøg. Vi indregner altså ikke omkostningen for en masse “gratis” kundebesøg i vore priser. Tilbud gives gratis efter de oplysninger vi får når du udfylder vores tilbudsformular.
Gratis
Den tid vi bruger her på kontoret til at give tilbud og anden kundeekspedition er selvfølgelig “gratis”.
Besøg os
Du er altid velkommen til at besøge os for at få råd og vejledning. Tag evt. en låge med fra køkkenet, som du ønsker at få lakeret, og målene på alle delene, så giver vi et skriftligt tilbud med hjem.
Mængde
Jo mere du får lakeret ad gangen jo billigere stykpris.
Opstart
Til enhver maleopgave er der nogle faste rutiner der skal udføres uanset hvor meget der skal males. Sprøjten skal renses, og den tokomponenete maling skal blandes og hældes i sprøjten. Efter arbejdet er udført skal sprøjten renses. Prisen herfor deles ud på det antal emner der skal behandles. Det bliver derfor billigere jo flere emner der er.
Tid og materiale forbrug
Vi ved hvor lang tid det tager at male, og hvor meget maling der skal til at male, f.eks. en stabelstol. Forbruget er konstant, så længe vi benytter os af den samme håndværksmæssige måde at udføre opgaverne på.
Over tid vil prisen pr. enhed ændres, hvorfor vores faste priser ændres.
Rabat
Vi giver mængderabat på den samlede pris. Køber du for over 3000,- kr. + moms gives 2% rabat. For hver 1500,- kr. merre gives 1% mere i rabat. Dog maksimalt 10% mængderabat ved køb over 15.000,00 kr. + moms.
Rabatten gives fordi vi kan spare noget tid ved større ordre frem for mindre ordre. Denne fordel kommer selvfølgelig kunden til gode.
Ved meget store ordre giver vi selvfølgelig et rigtig godt tilbud.
Spild
Tokomponent maling kan ikke gemmes til senere brug når først de to komponenter (maling og hærder) er blandet sammen. Der vil derfor altid være spild af maling efter en sprøjteopgave. Dette spild koster, så jo flere emner der males jo billigere pr. emne.
Farve og glans
Valg af farve og glans har indflydelse på prisen. Højglans er dyrere end mat. Nogle farver har dårlig dækkraft, derfor er de dyrere. Tonepastaer svinger i pris fra 60 til 600 kr. pr. liter. Derfor har en liter maling forskellig pris alt efter hvilken farve den er. Vi skal rense sprøjten hver gang vi skifter farve. Ved farveskift er der et spild. Dette er en engangsydelse uanset hvor meget vi skal male. Derfor bliver stykprisen mindre jo mere vi skal male i den samme farve. Vi indkøber f.eks. standardhvid (RAL 9010) i store mængder. Derfor er dette det billigste farvevalg.Valg af farve
Vi kan ikke rådgive dig i valg af farve. Denne rådgivning skal du have der hvor de færdiglakerede emner opholder sig. Vi henviser til specialister her.Accepter tilbud
Tilbuddet kan accepteres skriftligt, mundtligt eller her. Særlige krav til hvornår og hvor hurtigt orden skal udføres, prøver vi selvfølgelig at leve op til.
Ordre
Når du har accepteret et tilbud finder vores edb system en tid til lakeringen. Vi fremsender ordre (aftale om indlevering) med dato for seneste indlevering, og dato for hvornår vi forventer at have emnerne færdiglakeret klar til levering. Herefter forventer vi at se emnerne senest den aftalte dato. Du er velkommen til at indlevere emnerne før datoen for seneste indlevering.
Indlevering
Alle emner, der skal lakeres, leveres til os på adressen:
Industriskellet 10
Vassingerød
3540 Lynge
i vores åbningstid. Senest den dato som er anført på fremsendt ordre.
Adskil emnerne
Hvis ikke andet er aftalt skal emnerne indleveres adskilt.
Vi opmåler
Efter indleveringen opmåler vi emnerne. Findes der ændringer i forhold til tidligere fremsendt ordre, fremsendes justeret ordre (ordre efter opmåling) med den endelige pris for lakeringen.
Vær opmærksom på at vores tilbud er afgivet efter dine informationer om emnerne. Ved indlevering ser vi emnerne for første gang. Nu tager vi endelig stilling til hvad det skal koste at lakerer emnerne. Vi kommer altså med en anbefaling til hvad vi mener der skal gøres for at opnå et tilfredsstillende resultat. Hvis du efter denne bedømmelse ikke ønsker at få udført arbejdet, er du fri til at trække ordren tilbage, og tage emnerne med hjem igen.
Transport
Har du ikke selv mulighed for at transportere emnerne, anbefaler vi 3×34.
Vi tilbyder ikke at arrangere transporten, men det er ofte til stor ulejlighed at du skal betale transporten når den ankommer til os.
Indlevering: Vi tilbyder at lægge ud for transporten til os. Vi betaler når vognmanden har afleveret emnerne til os, og skriver beløbet på vores regning til dig.
Aflevering. Emnerne udleveres til transportør arrangeret af dig, når vores regning er betalt.
Uanset hvem der transporterer dine emner fra vores værksted, skal du være opmærksom på at vi betragter emnerne som afleveret til dig og kvalitets kontrolleret af dig, på vores værksted, og ikke på din adresse. Dette har betydning hvis du, af uransagelige årsager, ønsker at reklamere. I så fald besigtiger vi reklamationen på vores værksted. Vi henter og bringer ikke reklamationer uden beregning.
Færdigmelding
På ordrebekræftelsen står datoen for hvornår vi tidligst forventer arbejdet færdigt, og for hvornår det senest er klar.
Vi sender en mail når emnerne står klar til afhentning.
Emballage
Pladeemner er ved afhentningen emballeret i skum & pap. Dørplader og kasser mv. er ikke emballeret, men vi hjælper gerne med at pakke dem direkte i bilen, så vi bruger så lidt emballage som muligt.
Kvalitetskontrol
Før pakningen har vores kontrol godkendt lakeringens kvalitet. Du er selvfølgelig velkommen til at kontrollere at lakeringen lever op til dine forventninger før du bringer dem hjem.
Betaling
Privat: Kontant inden emnerne udleveres.
Erhverv: Vi ser gerne, at betalingen foregår kontant inden emnerne udleveres. Ønskes anden betalingsform, skal dette aftales ved ordreafgivelsen.
Ved kontant betaling forstås betaling med dankort, kontanter, check eller bankoverførsel inden udlevering.
Aflevering
Har du ikke selv mulighed for at transportere emnerne, anbefaler vi 3×34 som transportør.
Uanset hvem der transporterer dine emner til og fra vores værksted, skal du være opmærksom på at vi betragter emnerne som afleveret til dig og kvalitetskontrolleret af dig, på vores værksted, og ikke på din adresse. Dette har betydning hvis du, af uransagelige årsager, ønsker at reklamere. I så fald besigtiger vi reklamationen på vores værksted. Vi henter og bringer ikke reklamationer uden beregning.
Pas på!
Alle nymalede overflader er meget sarte i de første uger.
Afhærdning
Efter 1 måned ved 20º C. er malingen fuldt afhærdet, og har opnået sin fulde slidstyrke.
Rengøring
Overfladen på tokomponent maling og lak tåler alle ikke slibende og ætsende rengøringsmidler. Du kan også rense pletter af med rensebenzin eller cellulosefortynder hvis det bliver nødvendigt.
Har du fået malet dine emner med vandbasseret maling, kan overfladen IKKE tåle opløsningsmidler så som rensebenzin og cellulosefortynder. Pas også på med neglelakfjerner.
Daglig brug
Sprøjtemalede overflader kan nemt ridses.
Hvis man ønsker at bibeholde overfladen som ny, skal man sørge for at der f.eks. aldig bliver stillet porcelæn direkte på overfladen.
Vi må anbefale at der bliver brugt bordskånere og filtdupper “kattepoter” under alt der stilles på overfladen. Alternativt må man leve med at malingen får patina ved almindelig daglig brug.
Vand
Vand kan trænge ned gennem malingen, hvis overfladen bliver udsat for tilstrækkelige mængder i tilstrækkeligt lang tid.
Sørg for altid at få tørret spild op.
Hvis der igennem længere tid ligger vand på overfladen kan det trænge ned i træet, og træet vil derfor suge væsken til sig. Hvis det sker udvider træet sig. Det giver synlige buler og revner i den malede overflade.
Samarbejdspartnere
Vi henviser til følgende firmaer:
Møbelpolstre
Buhls Møbelpolstring
Hestehavevej 11
3400 Hillerød
48261909
www.buhlsmoebelpolstring.dk
mail@buhlsmoebelpolstring.dk
Hynder til Stoleklassikere
Mosebo.com
Kirsebærhaven 54
8520 Lystrup
27111326
www.mosebo.com
info@mosebo.com
Indretning
Indretningsarkitekt Designer MDD
Randi Dam Hansen
Tamsborgvej 48
3400 Hillerød
26158532
www.randidamhansen.dk
rdhansen@mail.dk
Æstetisk Rådgivning
Rum & Farve
Allégade 21
2000 Frederiksberg
70252579
www.rumogfarve.dk
ses@rumogfarve.dk
Junoseng
På falster findes en butik der ved alt om junosenge. Deres priser kan vi ikke hamle op med.
http://www.lille-per-seng.dk/shop/istandsaettelse-24c1.html
De har byt til nyt service, og handler med brugte istandsatte senge.